Lonely Feather」(第19話)
作詞・作曲・編曲:Rasmus Faber
歌:シルヴィア・リューネハイム(千菅春香)
テレビアニメ『学戦都市アスタリスク』挿入歌


英文:

In my eye and in my way
In the sky so far away
Are you hiding in the grey
I am on my way to find you
 
In the shadow where you lay
In the darkness Ill be praying
one by one in a lonely lullaby
 
Dancing like a lonely feather
In the windy weather
Looking for a beacon and some clarity
Long to fly again together
And I wonder whether
We will ever find our melody
 
Over mountain and below the stars
Light my way so I know where you are
And find me,
Anywhere and anytime I sing my song for you
 
My tomorrow my today
It is time for you to find your way
 
中文:
 
在我的眼眸和我的路途上
在如此遙遠的天空裡
你躲藏在灰霾天空
我正前往找尋你的途中
 
身處這陰影中有你躺在那裡
在這黑暗裡我將祈禱著
一首接著一首孤單的搖籃曲
 
跳起舞來就像似一根孤獨的羽毛
在這刮起風的天氣裡
尋找一盞明燈 和些許澄明
再一次一起長遠飛行吧
並且我懷疑是否
我們將會找到屬於自己的旋律
 
越過山巔和處在繁星之下
照亮我的路途所以我知道你就在那裡
找到了我
任何地方和任何時間我將為你歌唱我的歌
 
我的明日 以及我的今日
在這時刻裡你終於找到了屬於自己的路途
 

 

 

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 あかつきの心 的頭像
    あかつきの心

    天澄明月

    あかつきの心 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()